Search This Blog

Pages

Tuesday, July 25, 2006

Dupa doua saptamani de razboi, destul cu Libanul!

Se implinesc astazi doua saptamani de razboi. Douasprezece zile "le-am pierdut" "petrecandu-le" in Romania. Vad ca ma capatat un stil la care am nevoie de ghilimele la fiaecare doua vorbe.Nimeni nu are vre-un interes special ca razboiul sa se termine, inafara de parintii, sotiile si copiii soldatilor care sunt pe front.
Razboiul dintre Vest si tarile "axei raului" adica Iran si Siria(Coreea de Nord este reprezentata de tehnologia rachetelor iraniene),este purtat de soldatii nostri in fata fortelor bine infipte in pamant ale Hisb'Allah. In ciuda bombardamentelor masive si de cateva zile a prezentei -inca redusa relativ- ale fortelor terestre, nordul tarii este bombardat intensiv cu rachete, victime multe si o zona foarte intinsa paralizata economic, cu populatia in adaposturi.
Se joaca aici un joc important, este o batalie dintr-un razboi mondial, oricat ne-am speria sa-l declaram mondial, el are toate caracteristicile unei confruntari la scara mapamondului. Cand se va termina? Cand unchiul Sam va decide ca tunurile trebuie sa taca.
Unchiul Sam insa, nu se grabeste, militarii nostri cer timp, guvernul se bazeaza pe un anumit consens national care pare ca rezista ...deocamdata. Situatia pare fara de iesire. Libanul nu are armata, areun fel de adunatura de terchea-berchea fripturisti, apartinand diverselor grupuri etnice libaneze, tarile NATO sau altele cu armate serioase nu doresc sa-si trimita soldatii pe un front unde se si mierleste, iar Israelul nu doreste o forta multinationala care sa-i pazeasca granita, s-ar creea un precedent periculos. Asa ca deocamdata se joaca berbunca, sau daca e sa traducem acest joc practicat de puscariasi in cuvinte mai bla^nde, este jocul in care acela care clipeste primul, pierde potul.
Ierusalimul pe care l-am lasat in urma acum doua saptamani era plin de veselie si turisti, regretam zilele de razboi caci atunci nu sunt prezente autocarele turistilor care fac circulatia imposibila. Am capatat ce mi-am dorit . Se circul mai usor prin oras!...
Este nevoie de o gandire originala. Vin si eu cu o propunere, doar pentru mine personal. O impartasesc pe blog, si aici e un loc pentru idei traznite .Razboiul este rezultatul faptului ca Libanul reprezinta o entitate artificiala, mostenire coloniala. Trecand peste multe amanunte, as sacrifica Libanul, cedandu-l Siriei, as incheia cu Siria o intelegere definitiva de pace, inclusiv negocierea Golanului, si as avea o granita asigurata nu prin intermediari ci direct cu sirienii. In felul acesta i-as desparti pe sirieni de aliatii lor de circumstanta, iranienii, pe care i-as lasa cu mare bucurie pe mana unchilui Sam, despre care am mai vorbit.

"-Ce faci aici iepurasule, intreba Leul. Am auzit ca te lauzi la toatalumea ca te duci sa regulezi leoaica!
-Stau aici (iepurasul sprijinit de copac si lustruindu-si unghiile),stau aici si vorbesc prostii."

No comments: